23 Ekim 2016 Pazar

BEBEK MEVLÜDÜ




Gecikmeli 40 mevlüdümüzü ancak Toprak 6 aylık olunca yapabildik. Yenidoğan halinden çıkıp biraz ele avuca gelsin derken ramazandı bayramdı yaz tatiliydi kurbandı sıcaktı 6. ayı bulduk. Hatta mevlüde gelenleri 2 dişimizle karşıladık ;)


Gelelim hazırlıklara, mevlid başlayınca sırasıyla misafirlere gülsuyu, lokum, lohusa şerbeti, çikolata, bebek şekeri, pilav ikram edildi.







Lokumların paketlemeleri bana ait. Kağıt pipetleri ikiye bölüp lokuma sapladım, kurabiye poşetine geçirip mavi kurdeleyle bağladım. Hastane odası için de bunlardan yapmıştım beğenilince mevlide de yapmak istedim.










Lohusa şerbetini ilk kez yaptım. İnternette birkaç farklı tarif var. Birinde tarçın ve karanfilin yanında muskat ekli diğerinde zencefil. Ben aroması fazla olup, sade olanını tercih ettim.


5 lt su içine 500 gr lohusa şekeri (kızamık şekeri) (aktarda bulabilirsiniz) ve yarım kilo toz şeker koyup kaynattık. Tatlı sevenler toz şekeri 1 kg koyabilir. Biraz kaynadıktan sonra tülbent içine karanfil ve 5-6 çubuk tarçın koyup içine ekledik. Daha fazla aroma vermesi için çubuk tarçınları kırıp koyun. Yarım saat kadar kaynadı altını kapatınca tülbendi içinden alın tadını acıtmasın. Ilıyınca ya da soğuk servis yapabilirsiniz. Üzerine hindistan cevizi konabilir.







Bebek çikolatalarını hacışerif ten internet yoluyla sipariş verdim. Üzeri yazılı olarak ertesi gün elinizde oluyor gerçekten çok hızlılar. Doğum içinde sipariş vermiştim yine aynı hızla elime ulaşmıştı. Kesinlikle tavsiye ederim.








İşini son dakikaya bırakmayı sevmeyen biri olarak bebek şekeri siparişlerini 25 gün öncesinden verdim yetişememe gibi bir sorunla karşılaşmak istemiyordum. Ancak yine son gün elimde oldular. @eminönüpazar dan sipariş verdiğim bebek şekerlerinin ulaşımında da sorun yaşadık. Neyse ki ürün sorunsuz olarak son gün de olsa elimde oldu ve mevlide yetişti.







Pilav ve tatlılar için aldığım karton çantaları ise Havuzluhan'dan aldım. Havuzluhan ile ilgili ayrıntılı bir yazım olacak ilerleyen zamanlarda.. Birçok bebek ürününü toplu halde aynı kalitede daha uygun olarak temin edebileceğiniz bir yer. Adeta bebek ürünleri AVM si denebilir. 


Toprak ın kıyafetleri ise @idilbaby takımın papyonu beyaz saten idi. Mavi papyonu ayrı olarak aldım renk katmak istedim. Mavi papyon @idilbaby


Rabbim bebeğime sağlıklı huzurlu başarılı mutlu bir hayat versin..

Allah mevlidimizi kabul etsin..




Sevgiyle Kalın..                        TopraksMoM

2 yorum:

  1. Çok faydalı ve bilgilendirici bir yazı olmuş emeğinize sağlık :) :*

    YanıtlaSil
  2. Çok faydalı ve bilgilendirici bir yazı olmuş elinize sağlık :*

    YanıtlaSil